De eerste week in Frankrijk

22 juli 2017 - Maupertus-sur-Mer, Frankrijk

7 juli 2017 - De lange reis naar La france

De reis naar Frankrijk begon op 7 juli 2017 om 00:20 op Rotterdam Centraal. Daar stapte ik op de bus op weg naar Parijs. Onderweg heb ik veel gezien. We reden door Antwerpen, Brussel en Lille. We kwamen (twee uur te laat) aan in Parijs. Het was tijd voor de overstap op de bus richting Caen. Om de stad uit de komen, moesten we door Parijs heen rijden. Dit werd sightseeing in sneltreinvaart. Ik heb de Arc de Triomphe, de Sacré-Cœur, de Seine en zelfs een stukje van de Eiffeltoren gezien. Toen we Parijs uit waren, was het tijd voor de drie uur durende rit naar Caen. Ik heb vooral genoten van het uitzicht en het Franse landschap. Eenmaal aangekomen in Caen, heb ik de trein gepakt naar Cherbourg. Ik kwam hier tot de conclusie dat Franse treinen chaotisch zijn. Na een vertraging van 40 minuten en een treinreis van 1 uur en een kwartier kwam ik eindelijk aan in Cherbourg. Hier ben ik snel de Carrefour ingedoken om wat boodschapjes te doen en toen was het zover. Ik werd opgehaald om naar de camping te gaan! Ik werd opgehaald door de man van de campingeigenaar en in de tijd dat we naar de camping reden, heeft hij mij van alles verteld over het Franse landschap, Normandië en de camping. Aangekomen op de camping was het tijd om de campingeigenaresse te ontmoeten. Een heel lieve vrouw. Ik ontving wat informatie en kreeg een eigen mobilhome toegewezen, vervolgens mocht op kosten van de camping een heerlijke pizza eten in de pizzeria. Met een volle maag kon het avontuur beginnen! Maar eerst slapen, want dat kon ik wel gebruiken na een reis van 18 uur.

8 juli 2017 - Tijd om te settelen

Na een lange reis kon ik dit dagje rust wel gebruiken. Ik sliep lekker uit en heb lekker rustig aangedaan. Toen ik wakker was en had heerlijk had ontbeten, ben ik naar de receptie gegaan. Hier is me verteld hoe mijn dagen eruit gingen zien en ben ik voorgesteld aan de Nederlandse collega die als receptioniste werkt. Met een plattegrond en veel enthousiasme op zak, ben ik op pad gegaan om de camping te ontdekken. De pizzeria, het voetbalveld, de speeltuintjes, het zwembad en… HET STRAND! De kidsclub sloeg ik nog even over, hier zou ik al genoeg tijd doorbrengen deze zomer. Na het verkennen heb ik een heerlijk dutje gedaan en ben ik mijn mobilhome gaan organiseren. Het was tijd voor het avondeten en ik heb het heel simpel op een broodje gehouden. Na een kort bezoekje aan het strand was het om te gaan slapen.

9 juli 2017 - Mijn eerste werkdag!

Na een heerlijk dagje rust was het dan echt zover, mijn eerste werkdag! Heerlijk op z’n Christels vroeg ging ik naar de receptie. Alles werd me uitgelegd en ik werd rondgeleid door de kidsclub. Daarna had ik nog even tijd voor mezelf. Om kwart voor tien was het eindelijk tijd om te beginnen. Ik ontmoette mijn Franse collega Boris en we wachtten samen op de kindjes. Die kwamen niet…. Doordat er nog geen duidelijk programma was, waren er nog geen kindjes gekomen. We hebben toen gewerkt aan het programma. Om 15.00 begon het middagprogramma. We hebben allerlei balsporten gedaan met twee Duitse meisjes en een Nederlands gezin. Dit was heel gezellig. Daarna is mijn collega in het mascottepak gedoken en zijn we de camping rondgegaan. De mooie lachjes en blije gezichtjes van zowel de kinderen als de ouders smelten je hart. Dit is waarom ik dit werk doe en ik kan hier zo van genieten.

10 juli 2017 - Kinderen in de kidsclub!

Om 10.00 begon de kidsclub, we hadden niet echt iets gepland en hoopten dat er kindjes zouden komen. En die kwamen! Iets na tienen kwam het eerste kindje aan, een jongetje genaamd Leandro. Rond half elf arriveerden, eigenlijk onbewust, Matthijs en Willemijn. Twee Nederlandse kinderen van 13 en 6. Ze wisten eigenlijk niet dat het kidsclub was en kwamen er per ongeluk terecht. Ze vonden het zo leuk, dat ze vervolgens elke dag kwamen. We hebben met de kinderen gekleurd, gevoetbald en spelletjes gespeeld. Het was een heerlijke ochtend en het maakte me erg blij. ’s Middags was er niemand en hebben we verder gewerkt aan ons programma. Daarna mocht ik voor het eerst in het mascottepak. Het is enorm warm en hartstikke oncomfortabel, maar als je alle lachende gezichtjes ziet en alle knuffels ontvangt, word je helemaal gelukkig. Je denkt aan niets anders meer en je geniet er optimaal van. Dit was een heel geslaagde dag!

11 juli 2017 - Het gaat steeds beter

Vandaag waren er weer meer kinderen in de kidsclub dan de dag ervoor. We gingen van 0 naar 3 naar 5. Met 4 Nederlandse kinderen en een Frans jongetje gaat het prima. We knutselen, kletsen en genieten samen. In de middag werkten we aan het programma die eindelijk af is en opgehangen kon worden. De kinderen zijn enthousiast over de kidsclub en elke zie ik dezelfde gezichtjes, maar ook een aantal nieuwe. De kinderen vinden het heerlijk om naar de kidsclub te komen en het is elke dag weer een feestje voor zowel hen als voor mij.

12 juli 2017 - Creatief tot de max

Nog meer kinderen! Het aantal kinderen groeit en groeit en het maakt me zo blij dat er steeds meer kinderen komen. Vandaag kwamen er twee Duitse meisjes (Rosalee en Ella), die ook Engels spraken. Ook hadden we twee Engelse meisjes (Georgie en Layla) die samen met mama en hun broertje kwamen knutselen. Met een Nederlands meisje en haar broertje (Kato en Sepp) en een Frans jongetje erbij, komt het totaal op 6! Weer meer kinderen. Een van de twee Duitse meisjes was zo creatief, ze leerde alle kinderen vormpjes te vouwen en bedacht de leukste dingen. Ze vouwde een bootje, een kikker en een vlieger. Bond de kikker aan de vlieger en maakte er zo een heel verhaal van, dit was erg leuk. ’s Middags hebben we de fiets gepakt en zijn we de route van de wandeling voor de volgende dag gaan fietsen, nouja, wat je fietsen noemt. We hebben de helft moeten lopen, omdat het niet fietsbaar was… Al met al was het weer een topdag!

13 juli 2017 - Lekker buitenspelen

Een nieuwe ochtend op deze geweldige topcamping! Vandaag gingen we buiten spelletjes doen, met weer een heleboel nieuwe gezichtjes. Twee Schotse kindjes, een jongen (Finn) en een meisje (Martha) en het schattigste, Duitse meisje (Lina) ooit. In het begin was ze erg verlegen, maar ze kwam steeds meer los. Ik heb al mijn Duitse kwaliteiten in de strijd gegooid en uiteindelijk vond ze het zo leuk dat ze niet meer weg wilde. Elke keer als ik haar tegenkwam op de camping, riep ze me en vertelde ze honderduit over van alles en nog wat. Dit zijn echt de kleine dingen die dit werk fantastisch maken! Na de helse fietstocht van de dag ervoor, kwam er niemand opdagen voor de wandeling. Twintig blauwe plekken en spierpijn voor niks… Positive thinking: Ik heb een stukje Normandië gezien. De kidsclub opruimen en de dag zat er weer op! Het is hier zo fijn en het voelt niet alsof ik werk. Dit maakt het echt als een vakantie! ’s Avonds was het tijd om te wisselen van mobilhome. Het werd een beetje laat, dus ik besloot lekker te gaan eten in de pizzeria. Met een kapotte pizzaoven werd dit een heerlijke burger met frietjes en een heerlijk toetje als afsluiter.

14 juli 2017 - Vrijdag=Knutseldag

Het is vrijdag! Dit betekent dat er knutselen op het programma staat. Vandaag gingen we maskers maken. Eerst knipten we twee oogjes en een mond uit en vervolgens mochten de kinderen de maskers op hun mooist versieren. Deze activiteit bleek een succes. We hadden een recordaantal van 14! Kinderen. De kinderen deden enorm hun best en er kwamen geweldige resultaten uit. De kinderen hadden het enorm naar hun zin en dat was fijn. ’s Middags hadden we olympiades. Ook voor de middag was er een nieuw record. Een Schots gezin, drie Franse meisjes en twee Nederlandse gezinnen. We hadden hiermee een recordaantal van 12 mensen. Het is zo fijn om te zien dat iedereen het naar z’n zin heeft en enorm leuk om mensen uit allerlei verschillende culturen te ontmoeten en samen te brengen. Het was vandaag vrijdag en dit betekent dat ik een week in Frankrijk ben! Het voelt nog steeds als een soort droom die uitkomt en ik ben het nog lang niet beu hier. Elke dag voelt weer als een feestje en ik kijk er naar uit om nog veel meer leuke dingen te gaan doen de aankomende vijf weken!